Deklaracja dostępności

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Pęcławiu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://gopspeclaw.bipstrona.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w opraciu o analizę dostępności cyfrowej.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

 INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH

Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie Kontrast tekstu do tła – dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.
 

W najwyżej na stronie umiejscowionym menu znajdują się pomocne opcje:

„Wersja kontrastowa”
„Powiększanie i pomniejszanie czcionki”
„Odstępy pomiędzy akapitami”
"Odstępy pomiędzy wierszami"
"Odstępy pomiędzy słowami"
"Odstępy pomiędzy literami" 

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Mirosława Szydłowska

Informacja zwrotna

 

Na podstawie Art.18.(1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Postępowanie odwoławcze

Na podstawie Art.18.7: W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynków

Budynek Ośrodka nie posiada oznaczonych szklanych drzwi i ścian dla osób z niepełnosprawnościami. Brak toalety dla osób z niepełnosprawnościami. W budynku nie znajduję się informacja na temat rozkładu pomieszczeń w sposób dotykowy i głosowy.

Dostosowanie wejść do budynków

Wejście główne do budynku dostosowane jest do potrzeb osób z niepełnosprawnością m.in. poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Dostosowanie korytarzy

Korytarz oraz większość pomieszczeń jest dostępny dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.

Dostosowanie schodów

W budynku nie znajdują się schody.

Dostosowanie wind

W budynku brak jest windy.

Dostępność pochylni

W budynku nie ma pochylni.

Dostępność platform

W budynku nie znajduję się platforma.

Dostosowanie parkingów

Obok wejścia głównego budynku znajduję się parking z wyznaczonym miejscem dla osób z niepełnosprawnością.

Dostosowanie toalet

Brak toalety dostosowanej do osób z niepełnosprawnościami m.in. na wózkach.

Prawo wstępu z psem asystującym

Budynek zapewnia wstęp osobie korzystającej z psa asystującego.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Brak informacji o dostępności budynku w formie głosowej.

Dostępność pętli indukcyjnych

Podmiot nie posiada urządzeń ani środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących np. pętli indukcyjnych, systemu FM, systemów na podczerwień oraz systemów Bluetooth.

Dostępność tłumacza języka migowego

W celu skorzystania przez osoby uprawnione z pomocy tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw, należy dokonać zgłoszenia co najmniej na 3 dni robocze (z wyłączeniem sytuacji nagłych) przed tym zdarzeniem.

Dostępność tyflomapy

W budynku nie znajduję się tyflomapa dla osób niewidomych i słabowidzących.

Dostępność alfabetu brajla

Brak architektury umożliwiającej odczytanie informacji w postaci alfabetu brajla.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 września 2020 12:30
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mirosława Szydłowska
Ilość wyświetleń: 1123
01 kwietnia 2025 14:10 (Mirosława Szydłowska) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
01 kwietnia 2025 14:03 (Mirosława Szydłowska) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
01 kwietnia 2025 14:02 (Mirosława Szydłowska) - Aktualizacja deklaracji dostępności.