Nabór na stanowisko inspektor ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego

Pęcław, dnia 04.08.2022 r.

 

 

 

INFORMACJA

 

W wyniku ogłoszonego naboru na stanowisko inspektor ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego na zastępstwo nie wpłynęła żadna oferta.

 

 

 

Kierownik GOPS w Pęcławiu

 

/-/ Mirosława Szydłowska

 

 




OFERTA PRACY NA ZASTĘPSTWO

INSPEKTOR  DS. ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH I FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO

 

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pęcławiu informuje o naborze na zastępstwo na stanowisko – starszy referent ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego.

  1. 1.     Nazwa i adres jednostki:

 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Pęcławiu

Pęcław 28, 67 – 221 Białołęka

 

  1. 2.     Określenie stanowiska:

 

Inspektor ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego

 

  1. 3.     Wymagania niezbędne:

 

1)     obywatelstwo polskie;

2)     pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;

3)     niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

4)     wykształcenie – wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym;

5)     staż pracy min. 2 lata przy obsłudze świadczeń rodzinnych, świadczeń wychowawczych, funduszu alimentacyjnego;

6)     biegła znajomość obsługi komputera w środowisku MS Office (Word, Excel);

7)     umiejętność obsługi programów informatycznych obowiązujących na powyższym stanowisku tj. TT TOP – TEAM, SYGNITY;

8)     stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na tym stanowisku;

9)     nieposzlakowana opinia.

 

  1. 4.     Wymagania dodatkowe:

 

1)     znajomość oraz umiejętność stosowania przepisów prawnych w szczególności            z zakresu:

- ustawy o świadczeniach rodzinnych,

- ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci,

- ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,

- ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekuna,

- ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i ich rodzin „Za życiem”,

- ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,

- ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego;

- ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz ustawy Kodeks Cywilny;

            2)  posiadanie cech osobowości takich jak; odpowiedzialność, komunikatywność;

 

  1. 5.     Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

 

1)     udzielanie informacji osobom zgłaszającym się o przysługujących im prawach             i uprawnieniach w zakresie świadczeń rodzinnych, świadczenia wychowawczego, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia na podstawie ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” ;

2)     przyjmowanie, rejestracja i weryfikacja wniosków o przyznanie świadczeń rodzinnych, świadczeń wychowawczych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego zasiłku dla opiekuna, świadczenia z programu „Dobry start” wraz z wymaganą dokumentacją;

3)     prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie spraw dotyczących świadczeń rodzinnych, świadczeń wychowawczych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, zasiłku dla opiekuna i świadczenia „Dobry start”;

4)     przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń rodzinnych, świadczeń wychowawczych, zasiłku dla opiekuna, świadczeń                    z funduszu alimentacyjnego, z programu „Dobry start”;

5)     podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych oraz prowadzenie postępowań administracyjnych w tych sprawach;

6)     przekazywanie do Biura Informacji Gospodarczej – informacji o zobowiązaniach dłużników alimentacyjnych;

7)     przeprowadzanie wywiadów alimentacyjnych w celu ustalenia sytuacji rodzinnej, dochodowej i zawodowej dłużnika alimentacyjnego, przyczyn niełożenia na utrzymanie osoby uprawnionej oraz do odebrania oświadczenia majątkowego;

8)     przyjmowanie i przekazywanie odwołań od decyzji wraz z aktami sprawy organowi odwoławczemu;

9)     obsługa komputerowych systemów teleinformatycznych dotyczących świadczeń rodzinnych, w tym zasiłków dla opiekunów oraz świadczenia wychowawczego, funduszu alimentacyjnego tj.

- wprowadzanie danych,

- sporządzanie list wypłat oraz list składek na ubezpieczenie emerytalno – rentowe  i zdrowotne,

- elektroniczne lub pisemne pozyskiwanie danych, wynikających z ustawy                     o świadczeniach rodzinnych, ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci, ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, programu „Dobry start”;

10)  przygotowywanie sprawozdań z zakresu świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego, zasiłku dla opiekuna, świadczeń wychowawczych i programu „Dobry start”;

11)  współpraca w zakresie przepisów o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,

12)  wykonywanie innych czynności nie wymienionych powyżej, niezbędnych na zajmowanym stanowisku.

 

 

  1. 6.     Informacja o warunkach pracy na stanowisku:

 

Praca na podstawie umowy o pracę - 1 etat. Praca przy monitorze ekranowym (praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie), obsługa urządzeń biurowych (skaner, drukarka, kserokopiarka, fax).

 

  1. 7.     Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:

 

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie przekroczył 6%.

 

  1. 8.     Wymagane dokumenty:

 

1)     życiorys (CV);

2)     list motywacyjny;

3)     kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;

4)     kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);

5)     kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);

6)     zaświadczenie lub kserokopie świadectw pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem), potwierdzające wymagany staż pracy;

7)     oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

8)     oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;

9)     oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do pracy na tym stanowisku;

10) kandydat będący osobą niepełnosprawną, jeżeli chce skorzystać z uprawnień przysługujących osobom niepełnosprawnym jest zobowiązany do złożenia kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność;

11) wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji.

 

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć w zamkniętej kopercie opisanej imieniem i nazwiskiem kandydata z dopiskiem „Oferta pracy na zastępstwo – Inspektor ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego” osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pęcławiu, Pęcław 28, 67 – 221 Białołęka lub przesłać pocztą na w/w adres w terminie do dnia 28 lipca 2022 r. do godz. 10.00.

Dokumenty, które wpłyną do Ośrodka po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Wymagane dokumenty aplikacyjne; list motywacyjny, CV powinny być opatrzone klauzulą:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych        i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)”.

            Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pęcławiu.

            Kandydaci spełniający wymogi formalne, będą informowani indywidualnie o dalszym etapie naboru.

Prowadzący nabór zastrzega sobie prawo jego unieważnienia bez podania przyczyny.

 

 

Pęcław, dnia 12 lipca 2022 r.

 

                                                                                   Kierownik GOPS w Pęcławiu

                                                                                      /-/ Mirosława Szydłowska

 

Klauzula informacyjna

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 18 lipca 2022 11:54
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mirosława Szydłowska
Ilość wyświetleń: 102
08 sierpnia 2022 10:24 (Mirosława Szydłowska) - Zmiana treści zakładki.
08 sierpnia 2022 10:23 (Mirosława Szydłowska) - Zmiana treści zakładki.
18 lipca 2022 11:58 (Mirosława Szydłowska) - Zmiana treści zakładki.