Nabór - Inspektor ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego

 

OFERTA PRACY NA ZASTĘPSTWO

INSPEKTOR  DS. ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH I FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO

 

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pęcławiu informuje o naborze na zastępstwo na stanowisko – inspektor ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego.

1.       Nazwa i adres jednostki:

 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Pęcławiu z/s w Wietszycach

Wietszyce 46, 67 – 221 Wietszyce

 

2.       Określenie stanowiska:

 

Inspektor ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego

 

3.       Wymagania niezbędne:

 

1)      obywatelstwo polskie;

2)      pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;

3)      niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

4)      wykształcenie – wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów                     o szkolnictwie wyższym;

5)      staż pracy – min. 0,5 roku przy obsłudze świadczeń rodzinnych, świadczeń wychowawczych, funduszu alimentacyjnego;

6)      biegła znajomość obsługi komputera w środowisku MS Office (Word, Excel);

7)      umiejętność obsługi programów informatycznych obowiązujących na powyższym stanowisku tj. TT TOP – TEAM, SYGNITY;

8)      stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na tym stanowisku;

9)      nieposzlakowana opinia.

 

4.       Wymagania dodatkowe:

 

1)      znajomość oraz umiejętność stosowania przepisów prawnych w szczególności                              z zakresu:

- ustawy o świadczeniach rodzinnych,

- ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,

- ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekuna,

- ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i ich rodzin „Za życiem”,

- ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,

- ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego;

- ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy                 o dostępie do informacji publicznej oraz ustawy Kodeks Cywilny;

            2)  posiadanie cech osobowości takich jak; odpowiedzialność, komunikatywność;

 

5.       Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

 

1)      udzielanie informacji osobom zgłaszającym się o przysługujących im prawach                                 i uprawnieniach w zakresie świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia na podstawie ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” ;

2)      przyjmowanie, rejestracja i weryfikacja wniosków o przyznanie świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego zasiłku dla opiekuna wraz z wymaganą dokumentacją;

3)      prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie spraw dotyczących świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, zasiłku dla opiekuna;

4)      przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, świadczeń z funduszu alimentacyjnego;

5)      podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych oraz prowadzenie postępowań administracyjnych w tych sprawach;

6)      przekazywanie do Biura Informacji Gospodarczej – informacji o zobowiązaniach dłużników alimentacyjnych;

7)      przeprowadzanie wywiadów alimentacyjnych w celu ustalenia sytuacji rodzinnej, dochodowej i zawodowej dłużnika alimentacyjnego, przyczyn niełożenia na utrzymanie osoby uprawnionej oraz do odebrania oświadczenia majątkowego;

8)      przyjmowanie i przekazywanie odwołań od decyzji wraz z aktami sprawy organowi odwoławczemu;

9)      obsługa komputerowych systemów teleinformatycznych dotyczących świadczeń rodzinnych, w tym zasiłków dla opiekunów, funduszu alimentacyjnego tj.

- wprowadzanie danych,

- sporządzanie list wypłat oraz list składek na ubezpieczenie emerytalno – rentowe                     i zdrowotne,

- elektroniczne lub pisemne pozyskiwanie danych, wynikających z ustawy                                         o świadczeniach rodzinnych, ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów;

10)    przygotowywanie i przekazywanie sprawozdań z zakresu świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego, zasiłku dla opiekuna;

11)    współpraca w zakresie przepisów o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,

12)    wykonywanie innych czynności nie wymienionych powyżej, niezbędnych na zajmowanym stanowisku.

6.       Informacja o warunkach pracy na stanowisku:

 

Praca na podstawie umowy o pracę - 1 etat. Praca przy monitorze ekranowym (praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie), obsługa urządzeń biurowych (skaner, drukarka, kserokopiarka, fax).

 

7.       Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:

 

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej                          i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie przekroczył 6%.

 

8.       Wymagane dokumenty:

 

1)      życiorys (CV);

2)      list motywacyjny;

3)      kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;

4)      kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);

5)      kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);

6)      zaświadczenie lub kserokopie świadectw pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem), potwierdzające wymagany staż pracy;

7)      oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

8)      oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;

9)      oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do pracy na tym stanowisku;

10)   kandydat będący osobą niepełnosprawną, jeżeli chce skorzystać z uprawnień przysługujących osobom niepełnosprawnym jest zobowiązany do złożenia kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność;

11)   wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji.

 

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć w zamkniętej kopercie opisanej imieniem           i nazwiskiem kandydata z dopiskiem „Oferta pracy na zastępstwo – Inspektor ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego” osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pęcławiu z/s w Wietszycach, Wietszyce 46, 67 – 221 Wietszyce lub przesłać pocztą na w/w adres w terminie do dnia 30 stycznia 2025 r. do godz. 14.00.

Dokumenty, które wpłyną do Ośrodka po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Wymagane dokumenty aplikacyjne; list motywacyjny, CV powinny być opatrzone klauzulą:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych        i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)”.

                Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pęcławiu z/s w Wietszycach.

                Kandydaci spełniający wymogi formalne, będą informowani indywidualnie o dalszym etapie naboru.

Prowadzący nabór zastrzega sobie prawo jego unieważnienia bez podania przyczyny.

 

Wietszyce, dnia 15.01.2025 r.

                                                                                                                                   Kierownik GOPS w Pęcławiu

                  z/s w Wietszycach

                                                                                                                                    /-/ Mirosława Szydłowska

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Klauzula informacyjna

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE z 2016 r. L 119, poz. 1), zwanego dalej „RODO” informuję, iż:

1.       Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Pęcławiu, tel. 76 8317 332, e-mail: gops@peclaw.eu

2.     Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych : iodo@amt24.biz , tel. 76 30 00 140

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji ustawowych zadań Administratora - na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. c i na podstawie Art. 9 ust. 2 lit. b) i g) RODO oraz na podstawie przepisów prawa,

Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych mogą być:

a.        podmioty, którym Administrator zleci usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych, np. dostawcy usług szkoleniowych oraz organy, do których w Pani/Pana imieniu administrator będzie kierował korespondencję,

b.       organy uprawnione na podstawie przepisów prawa, w tym sądy i inne organy administracji publicznej.

3.       Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, w szczególności zgodnie z instrukcją kancelaryjną.

4.       Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych i prawo wniesienia sprzeciwu wyłącznie na zasadach określonych w RODO (biorąc pod uwagę ograniczenia wynikające z przepisów prawa).

5.       Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych 00-193 Warszawa ul. Stawki 2, jeżeli uważają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych narusza przepisy prawa, w szczególności RODO.

6.       Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wymaganym ustawodawstwem jest obligatoryjne a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości rozpoczęcia wypełniania obowiązku prawnego leżącego na administratorze danych osobowych.

7.       Państwa dane osobowe będą przetwarzane i przechowywane przez administratora danych osobowych z zachowaniem wszelkich norm bezpieczeństwa przewidzianych dla ochrony danych osobowych.

8.       Ponadto informujemy, iż w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych nie podlega Pan/Pani decyzjom, które opierają się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o czym mowa w art. 22 RODO.

 

 

 

……………………………………………………………………….

                          Data i podpis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 16 stycznia 2025 14:00
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mirosława Szydłowska
Ilość wyświetleń: 56
16 stycznia 2025 14:07 (Mirosława Szydłowska) - Zmiana treści zakładki.
16 stycznia 2025 14:00 (Mirosława Szydłowska) - Dodanie nowej zakładki.