Nabór - Asystent rodziny

 

 

OGŁOSZENIE O NABORZE

ASYSTENTA RODZINY – FORMA ZATRUDNIENIA UMOWA ZLECENIE

 

1.       Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pęcławiu z/s w Wietszycach ogłasza nabór do pracy w charakterze Asystenta Rodziny.

Forma zatrudnienia: umowa zlecenia

2.       Wymagania niezbędne:

Asystentem rodziny może być osoba, która:

1)      posiada:

·         wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub

·         wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem
z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub

·         wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną,
i udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;

2)      nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;

3)      wypełnia obowiązek alimentacyjny — w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;

4)      nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;

5)      nie figuruje w bazie danych rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym            z dostępem ograniczonym.

 

  1. Wymagania dodatkowe:

·         wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,

·         znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy
z jednostkami i instytucjami pomocy społecznej,

·         samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,

·         komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność

·         umiejętność współpracy w zespole,

·         odporność na sytuacje stresowe.

·         znajomość obsługi komputera i programów biurowych,

·         prawo jazdy kat. B i własny środek transportu.

 

4.       Zakres zadań:

Do podstawowych obowiązków asystenta rodziny należeć będzie wsparcie i aktywizacja rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz kierowanie procesem zmiany postaw życiowych członków rodziny. Asystent rodziny odpowiedzialny będzie za systematyczną indywidualną pracę z rodzinami wskazanymi przez Ośrodek, udzielanie im kompleksowej pomocy i wsparcia w wypełnianiu swoich zadań. W tym celu asystent rodziny m.in. będzie:

·         współpracował z instytucjami takimi jak szkoła, przedszkole, sąd, urząd pracy, urząd gminy, itp.,

·         pomagał w wypełnianiu zadań opiekuńczo - wychowawczych,

·         pomagał i uczył oszczędnego zarządzania budżetem domowym,

·         merytorycznie pomagał w prowadzeniu gospodarstwa domowego,

·         pomagał w rozwiązywaniu podstawowych problemów socjalnych rodziny, wspierał jej aktywność społeczną,

·         motywował do podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez poszczególnych członków rodziny.

Asystent rodziny świadczyć będzie usługi w miejscu zamieszkania rodziny między godziną 7.00 a 20.00, może również towarzyszyć rodzinie poza miejscem zamieszkania między
godz. 7.00 a 21.00.

Asystent rodziny będzie świadczyć usługę  zgodnie z comiesięcznym szczegółowym harmonogramem usług ustalonym wspólnie z pracownikiem socjalnym w porozumieniu
z rodziną. Harmonogram usługi może być na bieżąco aktualizowany zgodnie z bieżącymi potrzebami. Asystent rodzinny może wykonywać usługę poza godzinami pracy pracowników socjalnych, w tym także w dni ustawowo wolne od pracy.

 

5.       Szczegółowy zakres zadań zostanie określony w zawartej umowie oraz harmonogramie usługi.

6.       Wymagane dokumenty:

a)       list motywacyjny,

b)      życiorys (CV),

c)       kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i przebieg zatrudnienia,

d)      oświadczenie o niekaralności,

e)      oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na stanowisku asystenta rodziny,

f)        oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz posiadaniu pełni praw publicznych,

7.       oświadczenie dotyczące zgody na przetwarzanie danych osobowych o treści:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb procesu rekrutacji Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pęcławiu z/s w Wietszycach.

 

8.       Termin i miejsce składania dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej                       w Pęcławiu z/s w Wietszycach, Wietszyce 46, 67 – 221 Wietszyce w zamkniętej kopercie          z dopiskiem „Nabór na stanowisko Asystenta Rodziny”   w nieprzekraczalnym terminie do dnia 30 stycznia 2025 r.

 

                Dokumenty należy dostarczyć osobiście lub korespondencyjnie na adres Ośrodka (decyduje   data wpływu do Ośrodka). Oferty, które wpłyną po wyżej wskazanym terminie nie będą rozpatrywane.

 

9.       Z kandydatami spełniającymi wymagania zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna.

 

 

 

 

Wietszyce, dnia 15 stycznia 2025 r.

 

Kierownik GOPS w Pęcławiu        z/s w Wietszycach

/-/ Mirosława Szydłowska

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 16 stycznia 2025 14:00
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mirosława Szydłowska
Ilość wyświetleń: 69
16 stycznia 2025 14:03 (Mirosława Szydłowska) - Zmiana treści zakładki.
16 stycznia 2025 14:00 (Mirosława Szydłowska) - Dodanie nowej zakładki.